.:Cinta Hati Kami:.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, June 9, 2009

Babysitter Danish..

Hari ni 1st day aku anta danish umah bbster dia (dibahasakan dirinya ngn pgilan ibu)..
Aku panggil akak ni kakju...dia ni xder ank..so far suami dia jg sgt sukakan bdk2..alhmdlh la kn..
actually aku dh jnji nk anta danish kt dia isnin ritu,tp aritu aku ngn hubby cuti so we all stat anta arini la..
1st time,1st day nk anta danish ni aku ngn hubby agk kelam kabut sket la...pg ni aku anta danish ngn papa skali sbb nk bwk brg lagi sket..umah kakju ni plak tgkat 3..ari2 kuruih la mama camni..hehe
pg ni plak,danish mcm reti jer..awl dia bgun..so sngla mama nk uruskan dia...cuma tggu papa jer mdi lmbt sket..pg ni hubby aku keje pagi..so kami sama2 gerak la...hubby aku follow ngn moto jer..sbb pas ke anta danish aku ler terus ke ofis...alhmdlh even sket kelam kabut,tp segalanya bjln ngn baik....
rs cam xsmpai ati jer aku nk tggalkan dak danish ni kt org..yela kecik2 lg dh kna dok ngn org kn...klu la mama danish ni duit ribu riban,xder maknanya aku nk tinggal putera kesygn aku ni kt org...
mtk2 nya danish sesuailah ngn ibu dia...so far nmpak kakju tu sgt sukakan bdk2...
rs mcm xsbr jer nk tunggu petang ni ha...rindu sgt kt danish..tbyg2 jer apalah ank mama ngn buat skang ni..slu time2 cenggini danish tdo..danish klu tdo stat kul 10 pas mkn ngn mandi,dia akan tdo smpai kul 2..nak2 plak klu sunyi sepi..lg la lama dia tdo.....
mudah-mudahan anak mama xmeragam ek...be good k sayang...dok ngn org jgn meragam tau...
ni dh msuk sms yg ke brape ntah aku dok nanyer kt kakju tu psl danish...so far katanya danish sgt mudah diuruskan...alhmdlh...moga2 ank mama xbuat pngai ek....mama ngn papa sgt sayang kt danish tau....

6 comments:

♥cikmOt♥ said...

hurmm...harap2 dia jaga danish cam jaga anak sendiri la...

aLoNg@Na said...

tula..risau gk sbnrnya..tp kna yakin dan tawakal la...

~aSHa~ said...

ehehee...ye ye..kena tawakal...ko tak nyusu badan la ek...

.:fyzz:. said...

yer la nak wat camner...dh awok keja..len la kita nih suri rumah kan..pjot dulu...kak pia kecik2 pun bis je pantang anto kat orang..(pengasuh dier ustazah mengajar Alquran kat umah) masa tuh kat penang..then balik kedah tok dier jaga sampai dua tahun lebih..then...baru la pjot anto pegi taska..hingga la skrang nih..insyallah...ibu akan jaga danish baik2 ..

haiza said...

tu la pasal..anis dulu pun macam tu jugak...ye la tokpah dia jaga sampai anis umo 4bulan..genap 4bulan je kene antar g rumah org...1st day tu balik rumah mmg tido xingat diri dah...tekedang je sampaii pagi...susu pun xmintak...ye la...time tu anis dah pandai main dah...tambah2 akak yang jaga anis tu ada anak umo 6 taun...dia la kawan anis main...ni cuti 2 minggu sempt ar mama bagi gemuk...nati next wik antar sana ...kurus balik ar anis....bukan apa...mesti dia tanak tido dah...nak main je kejenye nati..

aLoNg@Na said...

hrp2 bdn danish xsusut la pasni..
danish pn skang dh pndai main..
klu rjin melayan dia berckp,memg jdi la..jerit2 smpai...