.:Cinta Hati Kami:.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, June 9, 2009

4 months already...

8 Jun 2009
Hari ni dh gnp 4bulan dak danish ni..mcm beserla xcitednya seorang yg bgelar mama nk bciterkan ttg pkmbangan anaknya tp2 ari kn..mcm tu lah jugak dgn aku ni ha...
so far,dak danish ni xbyk karenahnya..meragam pn jrg skali...alhdmlh...
skang dia dh pndai main2 ldh ngn gusi dia,mak aku kata danish gatal gusi...so far pn aku dh blikan brush utk gosok gusi ngn lidah dia...sgt suka dia kepat brush tu bla aku gosok gusi dia...
klu dulu suka pn nganga2 jer..tp skang dh mengelekek sukanya...smpai bgegar2 bdn dia..papa pn suka sgt agah danish sbb papa suka dgr danish gelak....danish juga dh pndai isap ibu jari ngn btol (sblom ni dak danish ni klu nk isap jari,satu penumbuk dimasukkannya dlm mulut)...good boy la ank mama ni...FYI jg,danish skang dh pkai dypers saiz L sbb brtnya pn dh 8kg kn...
Alhamdulillah syukur krn stakat ini Danish mbesar ngn sihat skli..mtk2 nya dia xdemam sbb dh dok jauh ngn tokma tokbah dia...
Isnin bru ni aku amik EL sbb nk prepare kelengkapan danish utk ke umah bbster nya nti..actually aku dh pn get ready seme,tp nk pstikan seme dh ckup kn..lgpun papa off,so nk amik ksmpatan anta dlu brg2 mcm buaian,bkul bju dll..so pg selasa tu xder la byk sgt brg yg nk dibawa kn...
around kul 2 aku ngn hubby g umh bbster danish utk anta brg...pas g umah bbster danish,we all gerak ke mines..papa ada brg lak nk cari...smbil tu bli la terus brg2 danish kt giant dlm tu..bli dypers,susu,nestum....seme aku bli asing utk anta umh bbster danish...smbil tu smpt ler we all lunch kt dlm foodcourt mines..papa ajk mkn kt lemon,tp aku dh jemu mkn kt situ....so kali ni tkar selera la plak...nk jd citer,pas je siap order si danish 'membuang' plak...so knalah settle kn dia dlu sblm mkn,sbb dia sgtla tidak suka klu buntutnya berisi...bertuah btol ank mama ni...ms kt anakku nursery tu,ngn papa skali msuk dlm..hehehe
pas siapkan dia,bru bleh mkn....time we all mkn danish sgtla baik..diam jer dlm stroller..pstu papa agah2 geletek dia,kemain lg gelaknya....


**perhatikan aksi dak danish tu bla papa dia geletek dia..

No comments: