.:Cinta Hati Kami:.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday, August 19, 2009

Bercerita semula...

Disebabkan pc aku dh pn kmbali pulih walaupun tdkla spt sediakala,tp leh la aku gna skang ni utk mengupdate blog aku ni..even ada bunyi2 yg kurang menyenangkan kt bwh pc aku ni,tp it should b ok..nti dorang akn dtg check smula...

1stly aku nk citer psl anak teruna aku ni..smlm danish injection for 6mnths..1st aku bajet nk msuk ofis sblh petangnya...tp disebabkan skit gg melanda sjk dua tiga arini,aku amik kptusan terus blik umah je ptg tu..ramainya manusia kt klinik pg smpai tghri tu bleh tahan gak la..nsib la hubby aku off,then bleh la kami bgilir2 dukung si danish tu..smtara nk tggu turn dia,aku rs naik kebas gak la montot ni ha...nsib baik jugakla si danish tu xmeragam...nangis pn time kena inject jer,meraung kejap..pehtu,2 minit kemudian dia dh ok dan aktif spt sdiakala...aku xtahan skang ni dia dh pndai lompat2,xkira atas riba ker,dlm kete ker, mcm lam umah dibuatnya...anak mama ni dh smkin notti ek....

Kat sini gk aku tepek la sket2 gbr time APC aritu..pehtu ada la jugak sket2 gbr tbaru si danish time we all outing minggu lps n weekend baru ni...skang ni xleh kua sgt,H1N1 menular sana sini..mak aku pn dh pesan 3,4 kali jgn dedahkan sgt cucu kesygn dia tu kt luar....


**Langkah2 keselamatan plu diambil utk org tsyg..


Kat bwh ni plak sket2 gbr time APC ritu..tp xbyk pun..yg lain2 tu blom smpt nk upload..

ni ngn kakveni..dia ni dpt Anugerah Khidmat Setia....
Luckly no aku...
yg ni plak kusi aku..khas utk aku sjer...
Tahniah jg pd kgkawan yg dpt APC tu ek..pd Kak Am,Ara,KakLin,Yanti,Ayu,Lina n seme lah..
Pehni kita keje krs lg ek,mg2 dpt APC lgi!!.....(lebih la pulok...huhu)....

13 comments:

{ e'mie } said...

ko bertugas ker ko dapat apc along? aku ni sejak lama tak ambik exam bahasa melayu tak faham skit ler..tengok gambo macam tau..tapi tak taulah kot2 emie tak tau..kahkahkahkah

aLoNg@Na said...

emy..aku dpt ler APC tu..ko nih..
nper nmpak cam urusetia ker?

aLoNg@Na said...

gbr aku trm sijil tu xsmpt nk snap..nti tggu jela gbr fotografer (btol ke ejaan ni)

~aSHa~ said...

tahniah ye along..
wei along, pakcik aku pengarah MARDI bangi..ko di tmpt sama ke? nama dia aku lupa ar..aku pangey dia pak teh je...wife dia sbg sister kat hospital putrajaya..wife dia ni byk tlg aku masa aku bersalin, siap tlg tuko kan pad aku..baik sungguh meke ni...

.:fyzz:. said...

sebelum aku berceloteh lebih panjang..aku tertarik ngan statement hashajibah..fuh tak sanka sister sister tuh snagup tukar lampin ko jibah..kalau anak ko len la..bagus betui..tabik spring..back to along..best la along..baru keja dh dpt APC>.kira rezeki danish la kan..nice dress.aku suka light blue...sejuk mata memandang..and u r rite..try to avoid kuar2 umah dh..xpecially for those yg ada anak baby lagi..takut kan..

Lissa DeBeauty said...

erm..tahniah along..besh..besh..dapat wit ker?kalo kat sini dapat sibu jer...tapi bila tawun nak dapat erk?;dalam mimpi jer kot....
angah pun baru baik dari demam dan batuk..dah seminggu mc..jer....naik segan plak ngan staf lain..tapi nak wat cam no...kena g sedut gas lagi kat klinik...penat.....sib baik tak der kene penyakit babi tuh.kekekke...

bEe HoNeY said...

ehhe congrat 2 u gak...i'allah moga2 kita dpt g...

aLoNg@Na said...

zidah - tenkiu ek..alg doakn pehni korang2 lak..rzki dak danish tu ha..thn ni melimpah ruah rzki ank beranak,alhmdlh..mardi kt bangi tu ktorang pggil stesen jln kebun..pengurus stesen kt situ nama dia Dr Hj Zainal Abidin Hassan kot..paksdara ko Dr la gitu...beh..beh...untung la ko dpt sister cenggitu..

aLoNg@Na said...

pijot - tula,rzki anak kot..bla dh dpt APC tu,nk menten tu yg ssh tu..apa yg pting,wat je keje spt sdiakala..color tu kbetulan sama la plak ngn tema APC aritu..dh bju aku sama jer ngn kad jmputan..backdrop kt pntas pn sinonim jer ngn bj..hehe
insyallh pehni turn uoll la ok...

aLoNg@Na said...

angah - weh lama bnor xdgr citer hang ni angah..pehabaq?..
aah dpt duit jer,klu dlu2 lg beh,dpt anjakan gji..duit sedebok ni jap jer abihnyerr..this time seme akaun danish la..hehe..untung ank aku tu..pegnen kli ni asyik xsht je ek..nkwt cmner,jg keshtn k..dh bper bln skang ni ek?

aLoNg@Na said...

kaklin - ada ke hrpn nk dpt APC lg nih?...hehe

::Kak Sambal:: said...

along...you look blue for duit seribu....hehehe...amacam kena tak ayat aku tue....

aLoNg@Na said...

seribu tu aku dpt half jer..hehe..
ank teruna aku dh book another half..
mmg BLUE for 1K pn..huhu