.:Cinta Hati Kami:.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, September 28, 2009

Gambar raya??????......

SELAMAT HARI RAYA...
even arini dh ramai pun yg stat keje,tp msh ramai jgak yg still bcuti..aku pn dh stat keje arini,tp still dlm mood beraya...pg ni aku smpai lewat sket ke ofis,btolak dri pahang kul 6.30 pg tadi..actually aku dh pn blik kl rabu lepas,bwk danish ngn moksu dia beraya kt sini...tp smlm tpaksa anta dia ke umh tokma sbb bbsiternya blom blik dr srwak lg..so danish akan still di umah tokmanya..berat sgt ati ni nk tinggal dia kt phg tu,tp nkwat cmner..terpaksa.....

For this entry aku blm attach apa2 gbr pn lg..arini aku rasa sba sbi nya malas...ati asyik tingat kt danish..td smpai je kt ofis aku tel mak..danish ngh main2 ngn paklang dia...mama rindu sgt kt danish tau...nti ibu dh blik dri srwak,mama amik sayang ek...

Citer ttg gbr raya,aku sgt xpueh ati...menyampah sgt bla ngenangkan tailor papa yg ntah apa2 tu..klu ikutkan ati nk jer aku mki hamun dia,tp harus disabarkan diri ni..myb ni lah salah satu sbb naper aku cam xbper nk ada mood update gbr2 raya ni..sme plan hancus.....klu 'tailor' papa tu ada dpn mata,mau aku cekik2 dia...bila aku mtk nk tel dia,papa xbagi..sbb dia tahu aku msti 'sembur' dia habis-habisan....korang tahu kenapa?.....

Try korang imagine ok....time we all anta tmpahan tu,elok jer dia siap amik ukuran seme...aku rs time anta tu pn xder la last minit pn...aku dh plan nk bgmbar satu famili sbb tema color famili blh aku pn sama ngn ktorang...

Janji nk amik 18hb ritu..so blik jer kpg,esoknya tu (19hb..dh lewat sehari dh tu),aku ngn papa danish terus blik pkn..plan nk amik terus la bju yg ditempah tu kn...ati aku time tu mcm dh xcaya jer yg bju tu akn siap....time nk amik,mmg btol pn bju tu blom siap...ok la sbb dia kata amik mlm raya kn...aku sabar jer time tu..mana nk bsuh lg,mana nk gosok lagi mlm raya tu...bengong btol....

Menjelang malam raya tu,papa danish nkg amik pas buka la kn...terus pegi,then time tu pn dia bleh kata blom siap lg..suh dtg amik mlm sket.....papa danish decide amik tgh mlm sket la kt umah dia..kul 12 papa g...aku dh nk ttdo kt umah...smpai jer papa kt umah,papa kata bju blom siap...esok pg raya dia anta...kepala hotak dia...mmg aku geram giler time tu....ngn papa skali kna marah..aku mmg skit ati giler time tu....xdpt nk dibayangkan...bju papa,bju danish..mmg hancus nk bgmbar sedondon ank beranak tahun ni...aku mmg sakit atiiiiiii.....nk jer aku pecahkan kepala 'tailor' papa tu (perlu ke aku mention nama dia ngn sykt dia kt sini?)...gerammmmmmmm....
mmg pehni,aku dh ckp ngn papa danish...aper jd sekalipun ckup la kali ni jer tempah kat 'tailor' tu...even aku penah ckp tu tailor papa danish dari dlu,tp kali ni cukup untuk setakat ni jer dok nempah kt dia dh..tobat aku xnk dah....smpai arini papa dh malas nk jumper dia..even nk amik smula kain ktorang tu pn papa dh malas......aku ni apatah la lgi..heeee,klu aku dpt jmper dia...tahu lah...len kali klu rasa xmampu nk buat jgn nk tamak..ckp jer xbleh nk buat...usah la nk tamak,nk tunjuk pandai..............

Lastly,papa ngn danish pakai ler bju melayu lama.....danish color lain,papa lak color lain......kita plan raya haji la plak ek....

11 comments:

Finas said...

slmkum...cian mama..jngnlah risau..danish ok je kat kg tu...yelah mama mana tak rindu kat si comelkan...so thn ni takde rezki nak baju sedondon ya...takpe insyallah thn depan...bila Danish setahun dah..nnti bleh lah kita sama warna...cakap pasal raya...pejam tutup pejam tutup dah nak raya haji plak. beraya je lah kita ni ek

azura said...

uishhhh dashyat gak citer na.

sabarrr ek..sebab tu akak dah malas nak tempah baju kat tailor, dah la bayar mahal tapi kadang2 silap jahit la apa la. yang melayu jahit selalu tak ikut time, yang cina jahit curik kain. pening kepala.

azura said...

uishhhh dashyat gak citer na.

sabarrr ek..sebab tu akak dah malas nak tempah baju kat tailor, dah la bayar mahal tapi kadang2 silap jahit la apa la. yang melayu jahit selalu tak ikut time, yang cina jahit curik kain. pening kepala.

Risya Corner said...

fuh..
mmg tragis la..

if kita..mau bakar kedai tuh

_____________________
http://mariaariffbaby.wordpress.com

aLoNg@Na said...

feenaz- tula..i mmg frust giler..tp td bru ckp ngn papa danish,i want that kain back..xkira..klu dh siap sekalipun,xyh byr..aci x gitu?

kakzura - mmg dashyat kak,sian kt ktorg..kt danish lg sian,dh la 1st year ni ktorg nk together gether...skit ati sgt kak..jeles nengok zara bbju kurung..nsib la ada bj melayu time ckur jmbul ritu..cuma suarnya dh ketat sket..pkaikan gk la,even kejap..atleast ada gk gbr bbju melayu wat kngn for this year..

risya corner - tragis sgt2..klu ikut ati i mmg nk bakar jer kedai tu...arini ni pn blom ilang rs nk marah....rasa mcm nk sebar jer kt tenet,blacklist terus nama dia.....

.:fyzz:. said...

along sabaq ja la..cobaaannnn..bak kata P Ramleee..aku dh terkena dh..(masa tuh 3 psg aku hantq kt tailor..satu harem dier tak wat..so mmg kena pangkah la tailor tuh..btw..baju babah n sufiya semua yg ready made..senang citer..

.:fyzz:. said...

sedihnya berjauhan dgn danish..aku, mmg nangis kalau berpisah ngan pia...tapi takpa..nnti ketemu semula...nntikan mama dtg danish..:P

aLoNg@Na said...

fyzz - bla kt dh ada ank sdri,bru kt rs kn cmner kasihnya ibu pd anak..keje ni pn mcm xder makna jer,asyik tingat kt dia jer...danish skang plak dh pndai memacam dh,dok tbyg2 jer muka dia..ni cri psl nk blik phg lg la ni..hehe

~aSHa~ said...

bila pengasuh balik? aler siannye...lenkali try la anta taska...bayar hari....

along,...ce ko sebut je tailor mana yg buat hal tu..uhuhu...mau sedih kan kalo gitu...mesti time raye pun ko duk bercerita kat kawan2 yg dtg betapa tension nye ko time tu...huhh kalo aku mau 4 hari 4 mlm aku duk bercerita tanpa henti sampai puas hati....

aritu raya tak dpt singgah umah ko dah, byk sgt tmpt singgahannye...kalo balik pahang lagi..bgtau la ek...ada ke no fon aku? meh la jalan kemaman kalo rajin...bawak danish pg tepi pantai....

aLoNg@Na said...

ko msg la aku...no henpon ko tyer nojah..aku mls nk letak kt sini kang femous la aku..hehe...

aLoNg@Na said...

aku mmg tension giler weh..ni citer pn xguna dh ni..bukan stkt 4 ari 4 mlm,smpai ryer thn dpn aku dok bciter lg kot..mmg aku skit ati yg teramat sgt...tailor tu xla femous sgt pun...