.:Cinta Hati Kami:.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, July 20, 2009

Ujung minggu bersama Danish Arwisy..

Weekend bru ni,we all xkemana2 pn..yela weekend ni papa punyer shif kn..sabtu keje pg,ahad lak shif mlm..so aku just dok umh,kms pe yg ptut kt umh..kali ni,klu aku xkemana2 pn,dh xder istilah boring dh kt umh..danish jd teman dan pengubat mama pd papa kn..huhu..
Pagi sabtu tu,pas ksi danish mkn mdi bagai,then dia tdo..so aku pn mcm lipas kudung la kt umah..slu klu papa xkeje,dia yg akn take over danish...sjk bbycot dia aku bwk turun kt bwh,sng la sket..bla aku nkwat keje time dia jaga,just ltk dia kt dlm bbycot tu..danish pn xbyk ragam...plg pntang bg dia bla pampers dia bsh..tu jela....
Danish skang dh tumbuh gg tau..ritu aku try bg dia mkn suap...dh pndai pn dia mkn gna sudu..so ms aku bg dia mkn (nestum or selang seli ngn biskut rusk),dia gigit2 sudu tu..ada bunyi2 tau...aku try msukkan jari dlm mulut dia,bla dia gigit mmg terasa tajam gg dia..bla nengok jer,mmg dh nmpak putih jer gg dia..papa jg sgt hepi nengok progres anak dia...serba serbi cpt,alhamdlh.....rambut dia pn dh smkin byk (lbt la sket dari dulu)...
Ari ahad tu,papa ajak kua jap bli susu danish..susu kt umh pengasuh dh abis...so aku ajak hubby ke alamanda...dh lama lak xkesitu..sbnrnya niat tu nk ke A&W...hehe...gerak dari umh lbh kurg kul 4 ptg...we all kua pn kejap jer..sj bwk danish jln2..aku xsnap pn gbr time kua tu...yg behnya tu,aku smpt la capai gelang kristal 2 urat..hehe..mmg cantik sgt....dok nengok kt parkson,byk gk sales bju2 baby..geram nengok bj2 baby sedang2 danish tu ha...2,3 minggu lg leh la shopping bj raya danish ek....xsabar dh ni..ni jln pn,sabarrrr jer...dok menahan nafsu shopping ni ha..actually jumaat ritu,dh smpt pn sambar pijamas danish kt butik Bebe seri kembanga tu ha..hehe..tu pn kua time friday lunch....sorang pn menjadi shoppingnyer..hehe
Ari sabtu tu boring2 kt umh,aku jadikan danish sbg subjek utama utk sesi bgbr lagi....yuhuu..anak mama ni kn mmg fotogenik...time snap2,tersengih je dia....tokma ngn tokbah pn dah sibok dok tyer bla lah cucu dorang nk balik...moksu dia plak bila tel jer, 'long,ank sht?..bla ank nk blik jmper moksu?'...sian plak aku dengar...si paklang (adik laki2 aku yg no 3) ari2 mtk aku mms gbr danish.....insyallah xder aral melintang,myb pas gaji ni aku akn blik ke phg...bkn saja danish,mama nyer pn dh xsbr nk blik phg...rindu kt seme.......
korang nengok ler aksi2 dia bla dh dpt pegang remote astro tu..mcm la reti sgt..
plak tu siap tekan2 tu..pstu mata pndang kt tv...bla mama panggil dia buat xreti jer..muka xder perasaan je ank mama ni..kelakar sgt...

**nengok tu meleleh2 air liur dia...
**danish dh siap mandi ni..papa cpt la blik.....

No comments: